MUNDET – COLLSEROLA – PASSEIG DE LES AIGÜES

CAP1 Mundet.pngCAP Passeig AiguesUna ruta no circular amb transport públic assegurat i eficaç a banda i banda no es pot rebutjar. No menys rellevant, el transport és de fàcil accés des d’arreu a Barcelona: Metro i FGC (“Ferrocatas”, en diuen). L’altre al·licient és fàcil d’endevinar. La ruta pel Passeig de les Aigües, a 280 m d’alçada, ofereix unes panoràmiques extraordinàries sobre la ciutat. La gent paga per veure una panoràmica més modesta des del London Eye (135 m), si la comparem amb la que ens ofereix de Barcelona el Passeig de les Aigües. Totalment de baix cost!

DADESCAP2 Mundet
Com arribar-hi
Des de molts indrets de Barcelona. Metro Línia 3 (verda). Aturada a l’estació Mundet. La ruta s’inicia a la mateixa sortida del Metro.
Zona: Parc Natural de la Serra de Collserola – Passeig de les Aigües
Condicions de la ruta: Excel·lents. Gairebé tota la ruta es fa per pista amb molt bon estat i bona senyalització.
Inici de ruta: Estació Mundet (Metro L3). Sortida de l’estació.
Final de ruta: Estació del Passeig de les Aigües (FGC – Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya). A peu de pista.
Condicions climàtiques: Dia de ple sol. Temperatura agradable. Calitja sobre Barcelona. No és el millor dia per a una fotografia de premi.
Punts d’aigua: Punt d’aigua a l’aparcament de Vista Rica; Font de Can Borni (sempre raja); punts d’aigua intermitents al Passeig de les Aigües; Font del Mont, al final del recorregut. Avui no patirem set.
Avituallament: Sempre es pot fer coincidir aquest tresc amb un final al restaurant Nou Can Martí (reformat recentment) i fer un bon àpat abans d’arribar al final de la ruta.  Per arribar-hi cal desviar-se un xic de la ruta, però val la pena. Arribats a la Font del Mont hi ha senyals que indiquen la ruta al restaurant. És recomanable trucar abans i assegurar-se que és obert.

RUTACAP Tibidabo
Vegeu detalls de la ruta (mapa, punts d’interès, temps, distàncies i desnivells, etc.)

Llocs d’interès
Campus Mundet – Universitat de Barcelona: El campus d’Educació (Facultats d’Educació i Psicologia, Institut de Ciències de l’Educació – ICE).
Collserola: “Coll de s’Erola”, és el coll de l’Erola, entre el Tibidabo i el Turó de Sta. Maria.
El Tibidabo (512 m): El cim més alt de la serralada. Parc d’atraccions i Temple Expiatori del Sagrat Cor.
Jardí dels Vivers de Can Borni: Construït l’any 1929 amb motiu de l’Exposició Universal. Disseny d’influència hispana-àrab.
Funicular del Tibidabo: Fa un recorregut de 1.512 m en línia recta; el traçat més llarg de Catalunya.
Passeig de les Aigües: Fins fa poc se’l coneixia com la carretera de les Aigües. Un recorregut horitzontal d’uns 10 km per a la conducció de distribució d’aigua a la ciutat.
Observatori Fabra: Observatori astronòmic (415 m). Fou fundat el 1904.
Torre de Collserola (288 m): Torre de comunicacions de l’any olímpic (1992). Projecte de l’arquitecte Norman Foster.
Restaurant Nou Can Martí: Carn a la brasa i plats de temporada. Cuina tradicional.

FLORA A L’HIVERN
Floració poca. Aquesta no és la millor època de l’any per contemplar una floració esplendorosa. Tanmateix, sempre es pot trobar alguna perla. És l’època de floració dels ametllers i la mimosa, del gínjol blau o del seneci enfiladís (amb la seva taca de groc al paisatge). I quasi sempre trobarem la blancor de la flor amb flaire de mel, Alysum maritimum; que per alguna raó se la coneix com Semprenflor, Caps blancs o Herba pixanera.
Algunes imatges de la flora del camí que he tingut l’oportunitat de captar…

TRAM A TRAMCAP llocs

Campus Mundet – Vista Rica/CollserolaPista dels xiprers
El tresc s’inicia a la mateixa sortida de l’estació de Metro Mundet (L3). Pugem en direcció muntanya cap al Campus Mundet (UB). Passada la primera rotonda, pujarem sempre per les escales; travessarem l’aparcament de la Facultat d’Educació i per sota l’edifici fins a arribar a la plaça del campus (Església i Edifici de Llevant). Situats a la plaça, girarem a mà esquerra; sortirem de la plaça per l’entrada de vehicles i seguirem en direcció oest amunt. En acabar l’asfalt continuarem per la pista forestal fent ziga-zagues. Guanyarem alçada ràpidament. Passarem sota dues torres d’energia elèctrica i continuarem per pista en direcció ponent fins a arribar a l’alçada del CAACB (Centre d’Acollida d’Animals de Companyia de Barcelona). Sentirem els gossos demanant atenció! En aquest punt sortirem de la pista principal i continuarem recte amunt fins a arribar a l’aparcament de Vista Rica. Allí hi ha un punt d’aigua. Imatges d’aquest tram…

Vista Rica – Passeig de les Aigües
Passeig AigüesA mà esquerra del punt d’aigua es troba un corriol molt ben fressat que ens portarà un tram curt paral·lelament a la carretera de Collserola. Arribarem a la carretera. Cal travessar-la i continuar pel marge esquerre uns 200 m fins a arribar al trencall (aparcament) que ens portarà als Vivers de Can Borni per pista forestal. En un tres i no res arribarem a l’entrada del Jardí de Can Borni (esquerra) i a la Font de Can Borni (dreta). Un lloc per fer una aturada i un mos. Continuarem per la pista avall. Travessarem per sobre del traçat del funicular del Tibidabo. Ara seguirem fins a un gran revolt de la pista; travessarem la pista i continuarem recte avall per corriol fins a enllaçar amb el Passeig de les Aigües. Ara la vista sobre Barcelona és més que espectacular. Imatges d’aquest tram…

Passeig de les Aigües – Estació del Passeig de les Aigües (FGC)Thaumetopoea pityocampa PROCESSIONÀRIA DEL PI 2
Continuarem en direcció ponent, ara sempre pel Passeig de les Aigües. El camí és planer. Les vistes sobre Barcelona, des de 280 m sobre el nivell del mar, ens permetran identificar punts d’interès; des del Besòs fins al Llobregat. Això a mà esquerra. A mà dreta anirem veient, intermitentment, l’Observatori Fabra, el Tibidabo i la Torre de Collserola; els llocs més emblemàtics. La Font del Mont és un bon locus amoenus per fer una darrera aturada abans d’arribar a l’estació dels FGC (a un km). Està situada a uns 50m a la dreta del passeig. . Aquí es troba un senyal que ens indica el camí cap el restaurant Nou Can Martí. Continuarem pel passeig fins trobar, a mà dreta, l’entrada a l’estació; validarem el bitllet de Metro, premarem el botó verd perquè el funicular s’aturi i esperarem poc temps fins que arribi. Una passejada. Imatges d’aquest tram…

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.