TRESC: VALL D’ARAN (Les)

les-vall-aran-2016Coll de Baretja
Grup: Bonviure

La idea era desconnectar de la rutina diària: passar uns dies fent tresc per les contrades properes a Les, tot fugint del calor del solstici. I, per suposat, admirar també la floració d’alta muntanya d’aquesta època de l’any. I és el que vam fer.

LES BOSSOST BORDES

Sortides des d’El Portilló, Canejan i Es Bordes. Les fletxes grogues indiquen el punt de sortida i arribada de cada tresc. (Mapa Alpina 1:40.000)

DIA A DIA

Dia 1, dijous 23 de juny. Crema de l’Haro a Les
A partir de les 19:00h, trobada del grup a l’hotel Talabart, a Les (www.hoteltalabart.cat). Ens instal·lem i sopem a l’hotel. Després ens dirigim cap a la plaça per viure la Festa de l’Haro (aquest any declarada patrimoni immaterial de la humanitat), on el foc es converteix en elprotagonista de la nit juntament amb la música tradicional i el ball; sense oblidar el vi caud (vi calent, en aranès ) i la coca. La nit és llarga i alguns tindran feina per agafar el son!
Per si en vols saber un xic més: http://www.festes.org/articles.php?id=691
Galeria d’imatges de la nit del foc amb la Crema de l’Haro a Les:

Dia 2, divendres 24 de Juny. Tuc d’Aubàs i Era Trona
A les 9:30h ens dirigim en cotxes cap a Eth Portilhon; un xic tard pel meu gust. Des d’allà pugem per dintre d’un joliu bosc d’avets fins el mirador/coll de Còth de Baretja, des d’on es pot contemplar la Vall de Luchon i tot el Baish Aran arribant fins a Es Bordes i Vilamòs. Dia clar i lluminós. Hem superat la densa boira sobre Les i Bossòst. Del Còth de Baretja pujem per una amplia carena fins al Tuc d’Aubàs ( 2072 m ) i el cim d’Era Trona ( 2079 m ) amb vistes espectaculars de cims com el Montardo, Biseberris, l’Aneto i Maladetes; i també el pic de Midi, on podem entreveure l’observatori.
Desnivells aproximats: +800 m – 800m.  Aquí teniu la galeria d’imatges del dia:

Dia 3, dissabte 25 de Juny. Tuc de Comagrana (1632m)
Aquesta era la idea però, el dia emboirat, l’herba humida i el viarany poc fressat feien des-aconsellable continuar per fer el cim. A les 9:30h ens dirigim en cotxes cap a Canejan. Aparcats els cotxes a l’entrada de Canejan, hem fet una circular per la Vall de Toran, potser la més solitària i autèntica de les valls araneses. Per prats amb vistes a la vessant de solana, esquitxats de cabanes, bosquines de pi negre i grans extensions tacades de groc per la gòdua. Atès que el tresc s’ha escurçat hem decidit anar amb els cotxes al Refugi dera Horneria. Allí hem fet l’àpat apropiat per reparar forces.
Desnivells aproximats : + 500 – 500 m. Aquí teniu la galeria d’imatges del dia:

Dia 4, diumenge 26 de Juny. Pla d’Uishèra
A les 9:30h ens dirigim en cotxes cap a Es Bordes; aparquem al costat de la carretera (trencall que va a L’Artiga de Lin). L’itinerari circular, per camins ben fressats, ens porta per llogarets plens d’història i encant: Benós, Begós, Vilamós, Arres de Sus, Arres de Jos i Arró. Un espectacle també de floració. A les 14:00h, com era previst, arribem a Es Bordes. Comiat i tornada a casa. Alguns de nosaltres havíem d’anar a votar!
Desnivells aproximats: + 500m – 500m.

Aquí teniu la galeria d’imatges del dia:

Aquesta entrada ha esta publicada en Tresc. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.